Make A Little Trouble

Written by: Stu G, Propaganda, Paul Moak

For chords, lyrics and sheet music scroll down

Language:

Version:

Join or login to buy:


Original Key: C


Intro:
Cm
Chorus:
Cm                            G
  When the world needs a hero, can you be the hero?
A♭                                   Fm
  When the world needs a miracle, can you be the miracle? You be the miracle?
Cm             G
  Safe and sound inside our bubble
A♭                                           Fm
  But when the world needs to change can you make a little trouble?
  Can you make a little trouble?
Verse 1:
            Cm
  Yeah this music is not safe but it rescues you from danger tho
G
Replaces complacency with signs and no vacancy
A♭
  Right side of history, wrong side of culture
Fm
I bet you start speaking up you'll see the legion of pitchforks
Cm
  And I ain't got time to convince y'all that the sky is blue
G
  And I ain't got a song for your youth group to ride to
A♭
This ain't God and country I don't worship no flags
        Fm
This is fist high Adonai - image bearer - standard bearer
Cm                                                  G
Category cracker - I ain't scared of being misunderstood
I got you fam, me and you are good
               A♭
And when their suffering abounds don't be indicted by your silence
Fm
Become well acquain'ted with the pain of your neighbors
          Cm
It should cost you a little bit, they judging you for who you with
     G
They lovin' you but when you sit with the other they like "What is this?"
A♭
  Well this is justice! Get outside your bubble
    Fm
And get your fingers little dirty go on make a lickle trouble y'all 
Verse 2:
  Cm
Deliberate and purposeful there was no uh-oh
    G
   Blessed are the misfits, blessed are the misfits
   A♭
Disaster don't derail me the best kind of trouble
    Fm
   Blessed are the misunderstood
        Cm
What is man but an experiment in an attempt to become selfless
G
  A pitiful pitbull that seems to love his pitfalls.
    A♭
And if y'all, were honest you wallow in fall shortness.
 Fm
Character kamikaze that's oddly right hardly
       Cm
But it takes the strongest of gills and sharpened fin skills
G
  The wills and means to swim upstream.
      A♭
And to loop in the losers move to Falujah
          Fm
What the world calls ugly you call my crew bruh Yeah
Bridge:
A♭
  Make a little trouble we're gonna see it through
  B♭
Believe in a love that makes all things new ay
Cm
  Make a little trouble it's all good I got you
  Gm
Believe in a love that makes all things new ay
A♭
  Make a little trouble I know it might exhaust you
     B♭
But believe in a love that makes all things new ay
C
  Make a lickle trouble for something bigger than you
And believe in a love that makes all things new ay

When the world needs a hero, can you be the hero?
When the world needs a miracle, can you be the miracle? You be the miracle?
Safe and sound inside our bubble
But when the world needs to change can you make a little trouble?
Can you make a little trouble?

Rap section

Yeah this music is not safe but it rescues you from danger tho
Replaces complacency with signs and no vacancy
Right side of history, wrong side of culture
I bet you start speaking up you’ll see the legion of pitchforks
And I aint got time to convince y’all that the sky is blue
And I aint got a song for your youth group to ride to
This aint God and country I don’t worship no flags
This is fist high Adonai - image bearer - standard bearer
Category cracker - I aint scared of being misunderstood
I got you fam, me and you are good
And when their suffering abounds don’t be indicted by your silence
Become well acquainted with the pain of your neighbors
It should cost you a little bit, they judging you for who you with
They lovin you but when you sit with the other they like
“What is this?”
well this is justice! Get outside your bubble
And get your fingers little dirty
go on make a lickle trouble y’all

Deliberate and purposeful
There was no uh-oh
Blessed are the misfits, blessed are the misfits
Disaster don’t derail me the best kind of trouble
Blessed are the misunderstood

What is man but an experiment in an attempt to become selfless
A pitiful pitbull that seems to love his pitfalls.
And if y’all, were honest you wallow in fall shortness.
Character kamikaze that’s oddly right hardly
But it takes the strongest of gills and sharpened fin skills
The will and means to swim upstream.
And to loop in the losers
Move to Falujah
What the world calls ugly you call my crew bruh Yeah

Yeah hey
Make a little trouble we’re gonna see it through
Believe in a love that makes all things new ay

Make a little trouble it’s all good I got you
Believe in a love that makes all things new ay

Make a little trouble I know it might exhaust you
But believe in a love that makes all things new ay

Make a lickle trouble for something bigger than you
And believe in a love that makes all things new ay

When the world needs a hero, can you be the hero?
When the world needs a miracle, can you be the miracle? You be the miracle?
Safe and sound inside our bubble
But when the world needs to change can you make a little trouble?
Can you make a little trouble?


Copyright © 2017 Integrity’s Alleluia! Music/StuGiology Music & J.petty for I Am Not Them Music & Highly Combustible Music & Atlas Music Publishing & Smoakstack

Writers: Stu G, Propaganda, Paul Moak

Themes: Justice


Related blog posts

"Oh Blessed" Song Devotional by Stu Garrad & Anthony Skinner

The song "Oh Blessed" is a meditation o the beatitudes and an announcement of God being on our side.

Guitar Guru: Stu G On The Best Advice He's Ever Received - Part 2

*We asked Stu G - the man who brought Radiohead guitars to the church and raised the songwriting bar - to share the very best advice that he’s ever received. He couldn’t stick to one story though, so this is...

Guitar Guru: Stu G On The Best Advice He's Ever Received - Part 1

We asked Stu G - the man who brought Radiohead guitars to the church and raised the songwriting bar - to share the very best advice that he’s ever received. He couldn’t stick to one story though, so this is a two-parter. Tune up, tuck in and enjoy…

Into the Clinic with Stu G

He brought the big guitars to Delirious, was Goose to Martin Smith's Maverick and left the stage telling us 'there's more where that came from'. It's about time we invited Stu G into the Clinic to tell us more about...

Help